Novosti, 24.11.2020.

Staklarska industrija predstavlja zaštitni znak za staklo

Brisel i Bülach, 24. studenoga 2020. – Novi ambalažni simbol kao vizualni alat služit će brendovima i trgovcima za unapređenje komuniciranja zdravstvenih i okolišnih prednosti stakla. Tome ide u prilog i činjenica da su potrošači sve skloniji kupovanju proizvoda u staklenoj ambalaži.

Staklarska industrija danas je predstavila novo obilježje za staklenu ambalažu, osmišljeno kako bi na prvi pogled istaknulo prednosti proizvoda pakiranih u staklo vezanih uz zaštitu okoliša i zdravlja. Novi zaštitni znak sada je dostupan za licenciranu upotrebu na staklenim bocama i staklenkama. 

Zaštitni znak koji jamči zaštitu okoliša i zdravlje

U sklopu Europskog tjedna za smanjenje otpada 200-tinjak sudionika pridružilo se predstavnicima europske staklarske industrije na internetskom događanju na kojem je zaštitni znak službeno predstavljen. Među sudionicima bili su i direktor za razvoj ambalaže Arnaud Warusfel (Bonduelle) te znanstvenica Simona Salcudeanu (Insites Consulting i Eyeka Creative Crowdsourcing).

Kao simbol zaštite okoliša i recikliranja, zaštitni znak je rezultat dugogodišnje suradnje industrije, dizajnera, kupaca i potrošača u stvaranju prepoznatljivog simbola zdravlja i održivosti koji će se koristiti na hrani i piću, parfemima te farmaceutskim i kozmetičkim proizvodima pakiranim u staklenu ambalažu. Znak su zajedno razvili dizajneri i potrošači, a svaki njegov element simbolizira obavezu koju preuzimamo kada biramo staklo, a to je da ćemo resurse koristiti pametno i u beskonačnom kružnom toku, da ćemo reciklirati kada god je to moguće, da ćemo zaštititi i sačuvati kvalitetu proizvoda i zdravlje ljudi koji ga koriste te da ćemo aktivno odabrati održivu budućnost. 

Prilikom predstavljanja novog simbola predsjednik udruženja europskih proizvođača staklene ambalaže (Feve) Michel Giannuzzi rekao je:

"Ovaj simbol predstavlja prvu prekretnicu na našem putu na kojem zajedno s kupcima i brendovima želimo ponuditi ambalažna rješenja koja će odgovarati očekivanjima potrošača – a to je sve veći fokus na održivost. Na području održivosti i zdravlja staklo je odavno već priča o uspjehu, a sada želimo ljude podsjetiti na to zašto vole da im svakodnevni proizvodi budu pakirani u staklo. Najvažniji cilj nam je da potrošači diljem Europe vide ovaj novi znak u dućanima na svim proizvodima pakiranim u staklenoj ambalaži – bilo da se radi o konzerviranoj hrani, pićima ili maslinovom ulju – te da budu svjesni toga da biranjem stakla stvaraju održiviju budućnost."

Vodeći proizvođač biljne hrane Bonduelle želi novi simbol staviti na svoje proizvode. Bonduellov direktor za razvoj ambalaže Arnaud Warusfel podržao je projekt: 

"Ako ćemo se s temom održivosti baviti svaki za sebe, doći će 2030. godina, a mi ćemo shvatiti da se nismo pomaknuli dalje od nekih brojeva u nekoj PowerPoint prezentaciji. Ovaj novi simbol jamči zaštitu okoliša i zdravlje i bit će koristan alat za usklađivanje aktivnosti brendova s aktivnostima naših dobavljača ambalaže jer spaja interese poslovnog svijeta i javnosti i njihovu brigu za održivost."

Inicijativa industrije potpomognuta željom potrošača za održivom, zdravom ambalažom 

Lansiranju zaštitnog znaka za staklo prethodilo je istraživanje agencije InSites Consulting. Anketirano je 10 tisuća ispitanika u 13 zemalja. Rezultati pokazuju da Europljani ne samo da se sve više brinu zbog utjecaja ambalaže na okoliš, već i da većina staklo smatra najsigurnijim, najzdravijim i za okoliš najprihvatljivijim oblikom pakiranja. Ovakav stav ima sve veći utjecaj na njihove odluke prilikom kupovine:

  • 42 posto ispitanika kupuje više proizvoda pakiranih u staklu jer smatraju da ga je moguće bolje reciklirati nego druge materijale,
  • 33 posto ispitanika to čini zato što smatraju da će staklo bolje sačuvati proizvod od kontaminacije te da čuva zdravlje,
  • 31 posto ispitanika smatra da im staklo daje snažan osjećaj zdravstvene sigurnosti,
  • 30 posto ispitanika bira staklo zato što će time smanjiti zagađenje okoliša.

Iako potrošači žele kupovati više proizvoda u staklu, to nije uvijek moguće: kao najvažniji razlog zbog čega ne kupuju više proizvoda u staklu, 27 posto ispitanika navodi da njihovi omiljeni brendovi često nisu dostupni u staklenoj ambalaži. 

Za brendove koji žele povećati svoj tržišni udio, ovo su važni razlozi zbog kojih trebaju povećati dostupnost svojih proizvoda u staklenoj ambalaži i tako direktno na polici u dućanu odaslati poruku o održivosti i zaštiti okoliša. 

Potvrda angažmana za održivost

Novi znak je najnovija u nizu inicijativa staklarske industrije iz područja održivosti. Jedna od inicijativa je i europska platforma za zatvaranje kružnog toka stakla (Close the Glass Loop). Radi se o značajnom programu za upravljanje materijalima koji povezuje čitav europski eko-sustav za staklenu ambalažu, a cilj mu je unapređenje proizvodnje od boce do boce. Na proljeće su se proizvođači staklene ambalaže udružili kako bi pokrenuli izgradnju tzv. peći za budućnost (Furnace for the Future) – prve velike hibridne staklarske peći koja će ispuštati 50 posto manje emisija CO2 i raditi uglavnom sa zelenom električnom energijom. 

S obzirom na to da javnost očekuje da će kompanije odraditi svoj dio na zaštiti okoliša, zaštitni znak za staklo brendovima predstavlja idealan vizualni medij pomoću kojega mogu pokazati svoju predanost održivosti. Staklarska industrija poziva sve brendove, kupce i trgovce u maloprodaji na sudjelovanje u inicijativi za promoviranje stakla kao ambalažnog materijala budućnosti – zbog zdravlja javnosti i planeta.

Saznajte kako brendovi mogu primijeniti zaštitni znak na ambalaži: www.glasshallmark.com

O staklenoj ambalaži

Staklo se proizvodi iz sirovina kojih u prirodi ima u obilju. To su pijesak, kalcinirana soda, stakleni krš i kalcit. Staklo se može 100 posto i beskonačno reciklirati. Proizvodi se u jednom koraku, bez dodatne obrade i pod jednim krovom. Većina sakupljenih boca i staklenki se kao sirovina u kružnom toku proizvoda iznova koristi za proizvodnju nove staklene ambalaže. Svaki put kada se boce i staklenke recikliraju u novu staklenu ambalažu, štede se energija i sirovine a emisije CO2 su manje. Recikliranjem stakla u EU se godišnje uštedi preko 12 milijuna tona sirovina, a izbjegne preko 7 milijuna tona CO2 – što je jednako uklanjanju 4 milijuna automobila s cesta. Povećanjem udjela staklenog krša u smjesi za proizvodnju stakla od 10 posto, uštedimo 2,5 posto energije i 5 posto CO2.

Tko je Feve

Feve – the European Container Glass Federation – je udruženje europskih proizvođača staklene ambalaže za hranu i pića te bočica za parfeme, kozmetiku i lijekove. Udruženje ima oko 60 članova iz 20-ak neovisnih korporacija. Njegovi članovi proizvode 80 milijardi komada boca i staklenki godišnje i među njima su ponajbolje kompanije koje djeluju na globalnoj razini i rade za najveće svjetske brendove. Tvornice se nalaze u 23 europske države, a staklarska industrija jedan je od ključnih gospodarskih partnera u Europi te u ukupnom lancu opskrbe zapošljava 125.000 radnika.

Downloads
Za dodatne informacije o načinu korištenja zaštitnog znaka možete se obratiti na:

Michael Delle Selve
Senior Communications Manager, Feve
m.delleselve@feve.org